مکان های دیدنی ونیز

بهترین مکان های دیدنی ونیز

جاذبه های گردشگری ونیز

ونیز شهری جزیره ای ست که در دریای آدریاتیک قرار گرفته و از مجموع 117 جزیره کوچک تشکیل شده است. در ونیز هیچ جاده ای وجود ندارد و تنها وسیله ی حمل و نقل درون شهر قایق است؛ که در کانال های آبی تردد میکنند. ونیز دارای جزیره های دیگری نیز هست که توریست ها میتوانند با استفاده از اتوبوس دریایی به این جزیره ها سفر کنند تا از آنها دیدن کنند. نام این جزیره ها لیدو، مورانو، بورانو و تورچللو است. ونیز یکی از شهرهای توریستی ایتالیاست که گردشگران زیادی مقصد خود را ونیز انتخاب میکنند تا در این شهر به تفریح بپردازند. در این مقاله میخواهیم مکان های دیدنی ونیز را معرفی کنیم تا بتوانید سفر خوبی را در این شهر تجربه کنید و از زمان خود نهایت استفاده را ببرید. همچنین در مقاله ای دیگر به معرفی جاذبه های گردشگری رم پرداخته ایم تا با آنها آشنا شوید. اگر قصد سفر به ایتالیا را دارید پیشنهاد میکنیم قبل از سفر، مقاله راهنمای سفر به ایتالیا را مطالعه کنید

جاهای دیدنی ایتالیا ونیز

ایتالیا جاذبه های گردشگری زیادی برای توریست ها دارد که ونیز نیز یکی از شهرهای دیدنی، زیبا و خارق العاده ی آن است. برای آشنایی بیشتر با ایتالیا میتوانید درباره ایتالیا به مطالعه بیشتر بپردازید. همچنین اگر قصد خرید در ایتالیا دارید؛ مقاله خرید در ایتالیا را مطالعه کنید. 

میدان سنت مارکو

مهم ترین منطقه شهر که محل اصلی رفت و آمد مردم است و روزانه مردم زیادی به این مکان می آیند. دلیل نام گذاری میدان سنت مارکو به این نام؛ دفن شدن یکی از حواریون حضرت عیسی در این میدان است. در این میدان میتوانید مغازه ها و کافه هایی را برای گذراندن وقت و تفریح پیدا کنید. 

میدان سنت مارکو

کلیسای سنت مارکو 

کلیسای معروف سنت مارکو در همین میدان قرار دارد که با سبک معماری بیزانس ایتالیایی ساخه شده است. در این کلیسا میتوانید آثار تاریخی بجا مانده از دوران های گذشته را ببینید. 

کلیسای سنت مارکو

پل افسوس

پل افسوس یک پل افسانه ایست که در داستان های رمانتیک و عاشقانه ونیزی ها بوده و داستان های زیادی مربوط به این پل نوشته شده است. این پل روی رودخانه “Rio di Palazzo” ساخته شده و کاخ دوج ها را به سلول های زندان متصل میکند. 

پل افسوس

کانال بزرگ

بزرگترین کانال شهر ونیز که از وسط شهر میگذرد و به شکل S است. کانال بزرگ تنها دارای 4 پل است و قایق سواری در آن یکی از جذاب ترین کارها و یکی از مکان های دیدنی ونیز است. در اطراف کانال بزرگ ساختمان های زیبا و قدیمی را مشاهده میکنید؛ که حتی تا 400 سال نیز قدمت دارند. 

کانال بزرگ ونیز

پل ریولتا 

قدیمی ترین و اولین پل ونیز، پل ریولتاست؛ که روی کانال بزرگ ونیز قرار دارد. این پل در قرن 16 میلادی به صورت کنونی ساخته شد و قبل از آن به صورت چوبی ساخته شده بود. اکنون این پل یکی از دیدنی های ونیز محسوب میشود که مسافران زیادی از آن دیدن میکنند. در اینجا میتوانید هم عکسبرداری انجام دهید و هم از مغازه های سوغاتی خرید کنید. این پل رابط بین دو محله سان مارکو و سان پولو است. 

پل ریولتا

کاخ سانتا سوفیا

یکی دیگر از ممکان های دیدنی ونیز این قصر زیبا و باشکوه است که در شب زیبایی خارق العاده ای دارد. این کاخ در نزدیکی میدان سنت مارکو و در کنار کانال بزرگ قرار دارد. معماری داخای این قصر به سبک گوتیک ساخته شده ست و دیوارهای داخلی آن با برگه های طلا، نقاشی های لاجوردی و مرمرهای قرمز تزئین شده است. در حیاط این قصر موزه ای قرار دارد که توریست ها میتوانند از آن دیدن کنند. 

کلیسای سانتا سوفیا_مکان های دیدنی ونیز

جزایر مورانو و بورانو

این جزایر که یکی دیگر از مکان های دیدنی ونیز محسوب میشوند؛ در فاصله ای از ونیز قرار دارند که باید با قایق یا اتوبوس دریایی به آنجا رفت. این جزایر نیز دارای دیدنی هایی مثل: باسیلیکای سانتا ماریا، میدان کامپو سانتو اِستِفانو و کاخ مولا است که میتوانید برای دیدن کردن از آنها وقت بگذارید. این جزایر در گذشته محل زندگی شیشه گران بوده است. در گذشته صنعت شیشه سازی فقط مختص به شهر ونیز بوده و سیاستمداران برای جلوگیری از لو رفتن رموز ساخت آن، شیشه گران را مجبور میکردنند تا در این جزایر زندگی کنند. 

مورانو_مکان های دیدنی ونیز

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *