درباره اسپانیا

درباره اسپانیا

آشنایی با کشور اسپانیا

کشور پادشاهی اسپانیا که در غرب اروپا و شبه جزیره ایبریا قرار گرفته است. پایتخت اسپانیا شهر مادرید میباشد و بعد از مادرید، بارسلون مهم ترین شهر این کشور است. اسپانیا یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و یکی از قدرت های این منطقه به شمار میرود. اسپانیا تنها با کشور فرانسه و پرتغال مرز خشکی دارد. اسپانیا کشوری است جذاب که توریست های زیادی را هرساله به خود جذب میکند. همچنین تعداد زیادی از افراد کشورهای دیگر، اسپانیا را برای اقامت انتخاب میکنند. در این مقاله میخواهیم درباره اسپانیا بیشتر توضیح دهیم تا با این کشور زیبا و جذاب آشنا شویم. برای ورود به اسپانیا باید ویزای شینگن داشته باشید و یا از مزایای تورهای اسپانیا استفاده کنید که یکی از خدمات تورهای ما، اخذ ویزا برای مسافران میباشد. 

سیاست در اسپانیا

حکومت اسپانیا پادشاهی مشروطه است که دارای دو مجلس قانون گذاری است و پادشاهی نیز به صورت مورورثی است. قوه مجریه در اسپانیا شامل نخست وزیر و شورای وزیران است که نخست وزیر توسط پادشاه انتخاب میشود و کنگره نمایندگان تصویب میکنند. قوه مقننه دارای دو مجلس است که کنگره نمایندگان دارای 350 عضو و مجلس سنا دارای 259 عضو میباشد. 

اقتصاد اسپانیا

اقتصاد اسپانیا بسیار قدرتمند است که در جهان مقام نهم و در اروپا مقام پنجم را دارد. اقتصاد این کشور بر پایه صنعت، خدمات و کشاورزی استوار است که در کشاورزی محصولاتی مثل: گندم، جو، برنج، سیب زمینی، جغندر، توتون، پنبه و انواع میوه ها تولید میشود. همچنین دامداری نیز در این کشور بسیار پر رونق است که گاوبازی نیز یکی از تفریحات اسپانیایی هاست. در اسپانیا معادنی مثل ذغال سنگ ،آهن ، مس،سرب،روي،جيوه،نيكل،گوگرد،نقره و نمك وجود دارد. صنعت در این کشور نیز شامل مواردی مثل فلزكاري،اسلحه سازي،شيشه گري،مشروب سازي،سيگارسازي،صنايع شيميايي وصنايع نساجي است. یکی دیگر از مهم ترین بخش های اقتصادی اسپانیا، گردشگری و توریست است که سرمایه زیادی را از این بخش بدست می آورد. 

آب و هوا و جغرافیای اسپانیا

اسپانیا با مساحتی برابر 504,782 کیلومتر مربع در جنوب غربی اروپا قرار گرفته که به شبه جزیره ایبری نیز معروف است. از شمال با خلیج بیسکای از شرق و جنوب دریای مدیترانه و از غرب اقیانوس اطلس، این سرزمین را دربرگرفته اند. 

آب و هوای اسپانیا بسیار متنوع است؛در شمال بدلیل وجود کوهستان ها معتدل اقیانوسی است، در جنوب آب و هوای مدیترانه ای و در مرکز آب و هوای متنوع برقرار است. 

فرهنگ مردم اسپانیا

جمعیت این کشور حدود 50 میلیون نفر است که متوسط طول عمر مردم 77 سال است. 

اکثر مردم به زبان اسپانیایی کاستیلین صحبت میکنند که این زبان به جز در اسپانیا در 15 کشور دیگر نیز رایج است. بدلیل این که اکثر کشورهای آمریکای جنوبی در گذشته مستعمره ی اسپانیا بوده اند. 

در اسپانیا دین رسمی وجود ندارد و مردم آزاد هستند تا به انتخاب خود دین خود را انتخاب کنند. اما 97 درصد مردم به مسیحیت معتقد هستند. 

مردم اسپانیا بسیار خوشگذران هستند و به تفریحات خود بسیار توجه میکنند. جشن ها و فستیوال های زیادی در طول سال در اسپانیا برگزار میشود که مردم به شدت از این ها استقبال میکنند و علاقه زیادی به رقص و موسیقی دارند. درباره اسپانیا و فرهنگ مردمش اطلاعات بیشتری کسب کنید تا سفری راحت به این کشور داشته باشید. 

گردشگری در اسپانیا

گردشگری در اسپانیا بسیار پیشرفته است و خدمات زیادی برای توریست ها در این کشور در نظر گرفته شده است. گردشگری اسپانیا دومین صنعت بزرگ گردشگری جهان است که درآمد زیادی را برای این کشور به ارمغان آورده است. 

برای آشنا شدن با جاذبه های گردشگری اسپانیا، پیشنهاد میکنیم مقاله دیدنی های اسپانیا را مطالعه کنید. 

تاریخچه اسپانیا

اسپانیا تاریخی طولانی و پر از فراز و نشیب داشته و جنگ های زیادی را تجربه کرده است. در قرون وسطی حکومت اسپانیا توسط آلمانی ها اداره میشد و پس از آن مسلمانان حکومت را برای چند قرن در دست گرفتند. در قرن 15 حکومت جدیدی در اسپانیا آغاز شد که باعث شد اسپانیا در قرن 16 و 17 به قدرتمندترین کشور اروپا تبدیل شد اما به دلیل جنگ های جهانی اول و دوم قدرتش کم شد و تاثیر منفی روی این کشور گذاشت. در قرن 19 ام کشورهای مستعمره اسپانیا خود را از این کشور جدا کردند و مستقل شدند. درباره اسپانیا بیشتر بخوانید تا در سفر به این کشور راحت باشید. 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *