درباره ایتالیا

برج پیزا-ایتالیا

آشنایی با کشور ایتالیا

ایتالیا کشوری در جنوب اروپاست که به عنوان یکی از قدیمی ترین کشورهای جهان با تاریخی غنی شناخته میشود. ایتالیا که در قرن های گذشته جزئی از امپراطوری بزرگ روم بوده؛ آثار و معماری های به جا مانده از آن زمان را هنوز در خود حفظ کرده است. معماری این کشور باعث میشود تا توریست های زیادی مقصد سفر خود را ایتالیا انتخاب کنند. مهم ترین شهرهای ایتالیا که بیشترین گردشگر را دارد؛ رم،فلورانس و ونیز است. یکی دیگر از ویژگی های ایتالیا که باعث جذب توریست ها میشود؛ غذاهای معروف و خوشمزه این کشور است که عاشقان غذا را به خود جذب میکند. ایتالیا در شبه جزیره ای در دریای مدیترانه است که با کشورهای اتریش، فرانسه، واتیکان، سان مارینو، اسلوونی و سوئیس همسایه است. اگر قصد سفر به ایتالیا را دارید این مقاله را که درباره ایتالیا است را از دست ندهید. برای ورود به کشور ایتالیا، مسافران نیاز دارند تا ویزای شینگن دریافت نمایند و بدون آن اجازه ورود به خاک ایتالیا را ندارند. استفاده از تورهای ایتالیا این امکان را به مسافران را میدهد که از خدمات تور؛ که یکی از آن اخذ ویزا میباشد، استفاده کنند.

سیاست در ایتالیا 

حکومت ایتالیا به صورت پارلمانی است؛ یعنی پارلمان توسط مردم انتخاب میشود و سپس نخست وزیر و رئیس جمهور توسط این پارلمان مشخص میشوند. قوه مقننه ایتالیا از دو مجلس نمایندگان و سنا تشکیل شده است؛ که مجلس نمایندگان دارای 630 نفر و مجلس سنا دارای 315 نفر هستند. 

اقتصاد ایتالیا

اقتصاد ایتالیا برا پایه صنعت و کشاورزی استوار است؛ که در هر دو مورد تاکنون پیشرفت های خوبی داشته و روز به روز پیشرفته تر میشود. محصولات کشاوررزی در ایتالیا شامل مواد غذایی ضروری مثل گندم،جو، برنج، سیب زمینی، ذرت و همچنین فراورده های گوشتی میشود. کشاورزی بیشتر در جنوب این کشور رواج دارد و قسمت های شمالی اش صنعتی هستند. ایتالیا در صنایعی مثل حمل ونقل، تولید، شیمیایی، پتروشیمی و الکتریکی نیز پیشرفت های چشم گیری داشته. در کل اقتصاد ایتالیا دارای روند صعودی میباشد و یکی از کشورهای خوب برای سرمایه گذاری میباشد. 

آب و هوا و جغرافیای ایتالیا 

ایتالیا در جنوب اروپا قرار گرفته که به صورت شبه جزیره ای در دریای مدیترانه است. مساحت این کشور ۳۰۱ هزار کیلومتر و با جمعیتی حدود 60 میلیون نفر جمعیت است. همسایگان ایتالیا، کشورهای اتریش، فرانسه، واتیکان، سان مارینو، اسلوونی و سوئیس است؛ که کشور واتیکان در خود کشور ایتالیا قرار گرفته است. ایتالیا به 20 ناحیه و 110 استان تقسیم شده است. 

ایتالیا آب و هوایی بسیار متنوع دارد، زیرا  در شمال کوهستان های آلپ قرار گرفته و باعث شده آب و هوای کوهستانی داشته باشد. جنوب ایتالیا نیز به خاطر نزدیکی به قاره آفریقا آب و هوایی گرم و خشک دارد. در میانه های ایتالیا نیز آب و هوای مدیترانه ای حاکم است. 

فرهنگ مردم ایتالیا

مردم ایتالیا از نژادهای گوناگونی تشکیل شده اند مانند:  آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی-اسلاوتبار که در شمال، آلبانیایی‌تبار و ایتالیایی-یونانی‌تبار که در جنوب مستقر هستند. مردم این کشور خونگرم و با روابط اجتماعی بالا هستند؛ تقریبا برعکس مردم دیگر کشورهای اروپایی. 
زبان مردم ایتالیا، ایتالیایی است که اکثر مردم به این زبان مسلط هستند و تعداد کمی از مردم به زبان انگلیسی تسلط دارند. 
دین تقریبا 90% مردم ایتالیا مسیحیت کاتولیت است و دیگر ادیان مثل پروتستان، یهودیت و اسلام نیز درصد کمی از مردم را شامل میشود. برای این که درباره ایتالیا بیشتر بدانید باید با فرهنگ و آداب و رسوم مردم ایتالیا بیشتر آشنا شوید. 

گردشگری در ایتالیا

طبق آمار منتشر شده توسط سازمان جهانی یونسکو، بیشتر از نصف آثار تاریخی جهان در ایتالیا قرار گرفته اند. به همین دلیل صنعت توریست در ایتالیا یکی از صنایع مهم و پولساز به حساب می آید. هر ساله ایتالیا جزء 5 کشور پرگردشگر جهان قرار میگیرد و تقریبا حدود 20 میلیون توریست از خارج ایتالیا به این کشور جذاب سفر میکنند. 

برای مطالعه بیشتر درمورد جادبه های گردشگری ایتالیا به مقاله جاذبه های گردشگری رم مراجعه کنید. 

تاریخچه ایتالیا

ایتالیا تاریخچه ای طولانی دارد و طبق آمار بدست آمده هزار سال قدمت دارد و در گذر سال ها شاهد اتفاق های زیادی بوده است؛ که تاثیرهای زیادی روی دیگر کشورها داشته و تمدن های زیادی در این کشور حاکم بوده اند. در دوره باستان، ایتالیا قسمتی از امپراطوری روم بوده است. در دوره قرون وسطی نیز حکومت به دست پاپ ها و فرانک ها بود. بعد از قرون وسطی، دوران صنعتی آغاز شد؛ که ایتالیا دچار مشکلات فراوانی شد. علاوه بر این ها جنگ های جهانی اول و دوم نیز بر مشکلات داخلی این کشور اضافه شد و سال های زیادی این کشور را درگیر جنگ کرد. درباره ایتالیا و تاریخچه آن بیشتر مطالعه کنید تا با شگفتی های این سرزمین بیشتر آشنا شوید. 

 

اگر قصد سفر به ایتالیا را دارید، ما به شما پیشنهاد میکنیم مقاله راهنمای سفر به ایتالیا را بخوانید. 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *