غذای ایتالیایی

معروف ترین غذای ایتالیایی

غذاهای ایتالیایی

غذای ایتالیایی جزو بهترین و محبوب ترین غذاها در جهان است. در اکثر کشورهای دنیا میتوانید غذای ایتالیایی پیدا کنید؛ اما غذایی که با دستور پخت اصلیش پخته شده باشد را تنها باید در ایتالیا پیدا کنید. اگر دوست دارید غذاهای ایتالیایی را با طعم اصلیش بچشید به رستوران های قدیمی و محلی در کوچه پس کوچه های رم بروید. بهتر است بعد از تفریح و خرید در ایتالیا به رستوران های ایتالیایی بروید و طعم غذاهای ایتالیایی را بچشید. شما همچنین میتوانید در تور ایتالیا پاییز 98 غذاهای لذیذ ایتالیایی را تجربه کنید و لذت ببرید. 

پیتزا مارگاریتا

معروف ترین و بهترین غذای ایتالیایی که حتما باید طعم آن را بچشید، پیتزا مارگاریتاست. این پیتزای لذیذ، اولین بار توسط آشپزی به نام رافائل اسپوزینو، در سال 1889، مخصوص ملکه مارگاریتا پخته شد. این پیتزا از خمیر پیتزای نازک، سس گوجه، ریحان و پنیر موزارلا تشکیل شده است. پرچم ایتالیا نیز برگرفته از رنگ های این پیتزاست؛ که دارای سه رنگ قرمز، سبز و سفید است. طعم مخصوص پیتزا مارگاریتا بدلیل پنیر و گوجه مخصوص آن است که طعم شگفت انگیزی به آن میدهد. 

پیتزا مارگاریتا

لازانیا

یک غذای قدیمی ایتالیایی ست که زمان پیدایش آن هنوز دقیق مشخص نشده؛ اما بعضی معتقدند که از یونان باستان به زمان الان رسیده است. لازانیا در ایتالیا در دو نوع متفاوت پخت میشود. نوع اول آن از گوشت، سس بولونز، سس بشامل و پنیر پارمیجانو پخته میشود. نوع دوم پخت آن با مواد گوشت قلقلی، سوسیس، پنیر ریکوتا و پنیر موزارلا است. لازانیا در ایتالیا در دو لایه و سه ورقه درست میشود؛ که همیشه و همه جا این یک قانون یکسان است. 

لازانیا_غذای ایتالیایی

چیتی

چیتی یک غذای مخصوص شهر ونیز است که در کافه های سطح شهر میتوانید آن را پیدا کنید. این غذا یک نوع اسنک خوشگل و خوشمزه ست؛ که با سبزیجات و ماهی و میگو درست میشود. 

چیتی_غذاهای ایتالیایی

 استیک فیورنتینا

استیک فیورنتینا یکی از غذاهای مشهور ایتالیاست که در اصل از فلورانس سرچشمه گرفته است. این استیک قطری حدود 5 سانتی متر دارد که از گوشت گاو تهیه میشود و با روش مخصوصی پخته میشود. گوشت استیک را ابتدا چند ساعت در سس مخصوص استرحت میدهند و سپس آنرا برای حدود 15 دقیقه میپزند. وسط این استیک باید به صورت خام باشد؛ اما گوشتش به راحتی جوییده میشود نگران نباشید.

استیک فیورنتینا

پارمیگینا ملانزین

یک غذای کاملا گیاهی ست که برای گیاهخواران مناسب است. این غذا با بادمجان، گوجه و پنیر پخته میشود. 

پارمیگینا ملانزین

پاستا کاربونارا

همانطور که میدانید پاستا نیز یکی از غذاهای معروف و محبوب ایتالیایی هاست که انواع مختلف غذاها را پاستا درست میکنند. معروفترین غذای پاستایی، کاربونارا ست؛ که با تخم مرغ تازه، گوشت، پنیر پکورینو رومی و فلفل سیاه پخته میشود. 

پاستا کاربونارا

ریزوتو

ریزوتو غذایی است که از شمال ایتالیا سرچشمه گرفته و با برنج درست میشود این غذا مانند سوپی بسیار غلیظ است؛ که با انواع سبزیجات و گوشت ها قابل ترکیب است و انواع مختلفی دارد. 

ریزوتو_غذای ایتالیایی

راویولی

یکی دیگر از غذای ایتالیایی ست که با پاستاهایی به شکل بالش تهیه میشود و درون پاستاها را با موادی مثل گوشت و سبزیجات پر میکنند. این غذا یکی از غذاهای سیر کننده است و با خوردن آن زود سیر میشوید. 

راویولی

اسوبوکا آلا میلانیز

غدایی ایتالیایی ست که با فیله گوساله تهیه میشود؛ اما در ایتالیا به سختی میتوانید آن را پیدا کنید. ابتدا گوشت را با آب انگور میپزند؛ سپس برای طعم بهتر به آن سبزی های فصلی، گوجه فرنگی، هویج، کرفس، پیاز، لیمو، سیر و جعفری اضافه میکنند.

اسوبوکا آلا میلانیز

سالتیمبوکا

سالتیمبوکا را در با تیکه های نمک سود شده گوشت خوک و لایه های نازک از گوشت تهیه میکنند. گوشت خوک را با گوشت گوساله میپیچند و در روغن سرخ میکنند. این غذای معروف مختص به شهر سیسیلی ایتالیاست.

سالتیمبوکا

آرانچینی

یک غذای ایتالیایی ست که مواد مورد نیازش همانند ریزوتو ست؛ اما طریقه پختش متفاوت است. در این غذا برنج، سس گوجه، راگو، پنیر موزارلا و نخود استفاده میشود و به صورت توپ های کوچک در می آورند؛ سپس در آرد سوخاری میغلتانند و سرخ میکنند. 

آرانچینی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *