درباره فرانسه

درباره فرانسه

آشنایی با کشور فرانسه

جمهوری فرانسه یکی از کشورهای اروپای غربی و عضو اتحادیه اروپا میباشد؛ که از لحاظ مساحت سومین کشور بزرگ قاره اروپاست. جمعیت این کشور حدود 67 میلیون نفر میباشد؛ که از لحاظ جمعیت نیز دومین کشور پرجمعیت اروپاست. فرانسه کشوری بسیار مدرن و پیشرفته میباشد؛ که باعث شده بعنوان یکی از بهترین کشورها برای زندگی شناخته شده باشد. این کشور در غرب اروپا قرار گرفته با کشورهای بلژیک، لوکزامبورگ، آلمان، سوئیس، ایتالیا، موناکو و اسپانیا همسایه است. همچنین این کشور با دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس در مجاورت میباشد. در این مقاله میخواهیم بیشتر درباره فرانسه توضیح دهیم. همچنین برای آشنایی با چگونگی اخذ ویزای شینگن میتوانید مقاله ویزای شینگن را مطالعه کنید. 

اگر قصد سفر به فرانسه را دارید به شما پیشنهاد میکنیم؛ که مقاله راهنمای سفر به فرانسه را مطالعه کنید. 

برای آشنایی با مراکز تفریحی پاریس به مقاله مکان های تفریحی پاریس سر بزنید.

برای اشنایی با غذاهای فرانسه به مقاله غذاهای فرانسوی مراجعه کنید. 

سیاست در فرانسه

حکومت این کشور بر پایه جمهوری است که رئیس جمهور توسط مردم برای یک دوره پنج ساله انتخاب میشود. دومین شخص حکومت، نخست وزیر میباشد؛ که توسط رئیس جمهور انتخاب میشود و زیرنظر او فعالیت انجام میدهد. 
قوه مقننه کشور فرانسه از دو مجلس به نام های سنا و ملی تشکیل شده است که وظیفه قانون گذاری را بر عهده دارند. مجلس ملی با 491 عضو از طریق رای مردم انتخاب میشود و مجلس سنا با 295 عضو توسط مجلس ملی، شورای عمومی ایالات و شورای شهرداری ها انتخاب میشوند. 

اقتصاد فرانسه 

فرانسه کشوری است که هم در صنعت و هم در کشاورزی پیشرفته است و سالیانه درآمد زیادی را از این راه ها کسب میکند. کشاورزی در فرانسه شامل کشت انواع مرکبات مانند گندم، انگور، ذرت و … است. همچنین دامداری و صنعت ابریشم نیز در این کشور رونق زیادی دارد. فرانسه دارای معادن آهن نیز هست، که یکی از درآمدهای مهم این کشور محسوب میشود. فرانسه بدلیل شاهراه بودن و ارتباط آبی زیاد با دیگر کشورها، از این راه نیز کسب درآمد خوبی دارد. همچنین صنعت توریست یکی از مهم ترین و پردرآمدترین صنعت در این کشور محسوب میشود؛ که باعث شده فرانسه دومین کشور از لحاظ درآمد جهانگردی در جهان محسوب شود. اقتصاد فرانسه یکی از مهم ترین اقتصادها در دنیا مطرح میشود و لقب دومین سرمایه گذار در جهان را از آن خود کرده است. 

واحد پول فرانسه در گذشته فرانک بوده اما هم اکنون یورو است. 

آب و هوا و جغرافیای فرانسه

فرانسه در اروپای غربی واقع شده است که مرز خشکی با کشورهای بلژیک، لوکزامبورگ، آلمان، سوئیس، ایتالیا، موناکو، اسپانیا و آندورا دارد. وسعت این کشور ۵۴۷۰۳۰ کیلومتر مربع است. فرانسه همچنین دارای مستعمره هایی در آمریکای لاتین میباشد. 

در نقاط مختلف فرانسه آب و هوای متفاوتی وجود دارد. در شمال غربی و غرب فرانسه آب و هوای ساحلی، در مرکز و شرق آب و هوای معتدل قاره ای و در جنوب آب و هوای مدیترانه ای غالب است. 

فرهنگ مردم فرانسه 

زبان مردم فرانسه، فرانسوی است و دین اکثر مردم مسیحیت است که 64 درصدشان کاتولیک هستند. 

فرانسه به عنوان یکی از کشورهای با فرهنگ جهان شناخته میشود. در فرانسه هنرمندان و شاعران زیادی پرورش یافته اند که در جهان زبان زد هستند. 

فرانسوی های دارای فرهنگ خاص خود هستند، مانند اهمیت دادن به غذا خوردن؛ که آداب خاص خود را دارند. فرهنگ دیگر مردم فرانسه این است که در برخورد اول با یکدیگر با احترام کامل برخورد میکنند. با خواندن بیشتر درباره فرانسه میتوانید اطلاعات بیشتری از فرهنگ مردم فرانسه کشب کنید. 

گردشگری در فرانسه

این صنعت در فرانسه یکی از پردرآمدترین صنایع محسوب میشود که سالانه حدود 85 میلیون نفر توریست به فرانسه سفر میکنند. این کشور دارای تعداد بی شماری جاذبه است که باعث جذب گردشگران به این کشور میشود. جشن ها وفستیوال هایی که در فرانسه برگزار میشود نیز بدلیل جذاب بودن یکی از جاذبه های فرانسه به شمار میرود. 

برای آشنایی با جاذبه های گردشگری فرانسه به مقاله جاذبه های گردشگری فرانسه مراجعه کنید. 

تاریخچه فرانسه

برای این که درباره فرانسه اطلاعات بیشتری کسب کنید باید ابتدا تاریخچه آن را مطالعه کنید. طبق شواهد و آثار بدست آمده در فرانسه از 25 هزار سال پیش زندگی وجود داشته است. در این کشور جنگ های زیادی در طول تاریخ اتفاق افتاده است. بزرگترین اتفاق در طول تاریخ فرانسه، انقلاب کبیر فرانسه است که در قرن 18 میلادی رخ داد. قرون وسطی در فرانسه در قرن های 9 تا 15 میلادی اتفاق افتاد و از قرن 15 تا 18 میلادی دوران مدرن فرانسه نام گذاری شده است. بعد از آن فرانسه درگیر جنگ های جهانی اول و دوم بود. 

 

برای اطلاع از قیمت، زمان و خدمات تور فرانسه به صفحه تورهای فرانسه و برای اطلاع از پکیج های پاییز به صفحه تور فرانسه پاییز 98 مراجعه کنید. 

لینک های مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *